Kaunas 713 metais! – Iš didelio rašto, išeita iš…

Kaip runų „žinovas“ Juozas Šeimys „ runas“- lotyniškus knygos dalių ir jų numerių pavadinimus vertė .

Technikas mechanikas sugebantis į lietuvių kalbą „išversti” bet kokios senovės kultūros, bet kokius rašmenis, kai kam (gana teisingai) gali pasirodyti panašus į tokį su kuriuo jau kalba dievas.

Senojo Kauno graviūra, Kaunas 713 metais, anot Šeimio jam atsiųsta iš Vokietijos,  iš tiesų yra (net studentams gerai žinoma)  Prūsijos istoriko Ch. Hartknocho (1644-1687) veikalo „Senoji ir naujoji Prūsija, arba dvi Prūsijos istorijos dalys“ iliustracija – XVII a. Romovės piešinys pagal S. Grunau aprašymą.
Alt und neues Preussen oder Preussischer Historien zwey Theile…
Franckfurt und Leipßig: in Verlegung Martin Hallervorden;
Druckts Johann Andrece, 1674. [46], 668, [60] p.: illustr.
Christophorus Hartknoch veikalą turi ir mūsų Vilniaus universiteto biblioteka.
„Runas“ – užrašą, kurio, anot p. Šeimio „niekas nepaskaito“, visai nesudėtinga surinkti kompiuteriu:
Ad Part  I Cap. V n. II & Cap. VII n. III

O  p. Šeimys iškilmingai skelbia ką byloja tos „runos”:
Ad porta pirmo Kapu penktas Undono sa Kono tuno, 713 metai!!!
O iš tiesų – (Kaunas tūno) Pirmos knygos dalies penktame ir septintame skyriuose.
(lot. Part – dalis)
(lot. Cap. – capitulus) – skyrius…

Dėkui už puikią medžiagą, jau pasižymėjusiems savo ekstremaliai švietėjiška veikla K. Pūko radijui ir televizijai , (Jutube irgi) žiūrėti labai linksma ir juokinga.

Taip…
Istorija pilna paslapčių, mislių… Ir tik laukia p. Šeimio naujo įkvėpimo…
Mįslingai atrodo ir labai panašūs į runas paslaptingi užrašai:

Belieka tikėtis, kad greitai sulauksim gerbiamo p. Šeimio nuomonės ir apie tai.

4 atsakymai

  1. […] Ir dar priedo (jeigu kam pasirodė, kad šis įrašas trumpas): blogerio Kalafijoro įrašas. […]

    Patinka

  2. […] Ir dar priedo (jeigu kam pasirodė, kad šis įrašas trumpas): blogerio Kalafijoro įrašas. […]

    Patinka

  3. Mielas pone, 1684 metais kai Ch. Hartknochas parašė knygą Senoji ir naujoji Prūsija, arba Prūsijos istorija „Alt-und neues Preussen oder Preussische Historien” (Königsberg, 1684) su gausiomis graviūromis, Kaunas seniai jau buvo žinomas ir niekur netūnojo.
    Panašių lotyniškų „runų” toje Hartknocho knygoje yra ir prie kitų iliustracijų, kad ir šitoje: https://kalafioras.files.wordpress.com/2010/04/die-bernsteinkueste-im-samland.jpg – galite padirbėti Šeimio metodais.
    Apie Egipto hieroglifus kiekvienas gali juokinti ir pliurpti ką tinkamas (aišku, juk – egiptiečiai kalbėjo suvalkietiškai), nes nuo Snitkuvienės laikų, Lietuvoje ko gero nėra nė vieno rimto Egiptologo.
    Ir nereikia painioti lietuviškumo ir pagarbos Lietuvai su pseudoistorija ir pseudomokslu, kurie dabar itin populiarūs – ir Kojelavičiaus romantiška istorija, ir Gedgaudo paistalionės, ir Statkutės Rozales „atradimai”.

    Patinka

  4. Kaip paprasta 40 metų žmogaus triūsą paversti farsu, jeigu to darbo rezultatai neatitinka tavojo supratimo.
    Taip, suprantu, kad Juozo Šeimio atradimai stulbinantys todėl nevisada suvokiami. Tačiau jo darbuose yra tai, kas ir turėtų būti kiekvieno lietuvio širdyje. Jeigu tokios “širdies ydos” nėra, tai dar nereiškia, kad įgijote teisę šaipytis iš tų, kuriems tai rūpi.
    Šiuo komentaru noriu taip pat lengvai sugriauti kritiko frazę “Kaip J.Šeimys lotyniškus knygos skyrius runomis vertė.”
    J.Šeimys ne knygą lotyniškais raštmenimis skaitė, o užrašą ant, tegul visiems žinomos, graviūros. Graviūra daryta juk iš aprašo. Tad norėčiau, kad gerbiamas kritikas pateiktų pagrįstus įrodymus, jog darant tą graviūrą buvo siekiama įamžinti lotyniškus skyrių pavadinimus, o ne paslaptingus ženklus. Neatmetama ir klastotės galimybė, kokios tais laikais buvo pakankamai madingos, mat keitėsi pasaulėžiūros kryptys. Kokios? Žr. istoriją.
    Pagarbiai,

    Patinka

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s